Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.
De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
(1889-1973). Geboren te Bennekom (Ede), overleden te Den Haag.
www.genealogieonline.nl: studeerde aan de TH Delft en de luchtvaartschool te Parijs, leerde vliegen bij Bréguet in Villacoublay in 1913. Keerde terug naar Nederland en werd hoofdingenieur bij de net opgerichte LVA (Luchtvaart Afdeling van het leger, de latere Luchtmacht). Was in 1914 betrokken als hoofd constructie bij de eerste Farman vliegtuigen.
In deze periode ontwierp hij ook een eigen tweemotorig vliegtuig, de Vreeburg A2M.
Begin 1919 verliet hij de LVA en toog naar Bandung, Ned. Indië, waar hij hoofdingenieur werd bij de Indische LA. Daar regelde hij de bouw van diverse vliegtuigen als AVROs, DH-9s, Vickers en Fokker DVIIs. In 1930 trouwt hij daar. Na de Japanse invasie verblijft hij 3 jaar in een jappenkamp. Vertrok in 1945 naar Australië, waarna hij uiteindelijk terugkwam naar Nederland.
In het Militair Luchtvaart Museum in Soesterberg is de hal met naoorlogse vliegtuigen naar hem genoemd: de Vreeburghal.