K-4853

« Zoeken in de kenteken databank
Datum afgifte
25-9-1924
Eigenaar
Muijnck, Jan de / BADO
Adres / woonplaats
No 211 Borssele
Beroep
busonderneming
Type en merk
Renault 17-p omnibus '24 (24-25)
Opmerkingen
chassisnr. 150781, motornr. T204/1043. Bus 5. Kreeg in 8-1925 nieuwe carrosserie op oude chassis.
 
Datum afgifte
8-1925
Eigenaar
Muijnck, Jan de / BADO
Adres / woonplaats
No 211 Borssele
Beroep
busonderneming
Type en merk
Renault 22-p omnibus '24 (25-32)
Opmerkingen
chassisnr. 150781, motornr. T201/1043. Nieuwe 22-p carrosserie in 8-1925.
Datum afgifte
4-1932
Eigenaar
Muijnck-Boone, Wed Maria de / BADO Tours
Adres / woonplaats
No 211 Borssele
Beroep
busonderneming
 
Datum afgifte
1935
Eigenaar
Muijnck-Boone, Wed Maria de / BADO
Adres / woonplaats
No 211 Borssele
Beroep
busonderneming
Type en merk
International C35 / de Bruijn 25-p bus '36 (35-37)
Opmerkingen
Bus 6, overgenomen van De Rooij-Derks, chassisnr. C35B530, verkocht aan J. v. Graafeiland.
 
Datum afgifte
1937
Eigenaar
Muijnck-Boone, Wed Maria de / BADO Tours
Adres / woonplaats
No 211 Borssele
Beroep
busonderneming
Type en merk
Opel 183 / de Groot 30-p bus '37 (37-42)
Opmerkingen
chassisnr. BR9V3237, motornr. 37BR1472, Bus 3/23, Nbw vervallen 11-1942. KSB 7-7-2017; Volgens de bijschriften op de site van het West-Brabants Archief gaat het om bussen die gebouwd zijn bij carrosseriebedrijf Roset in Bergen op Zoom. Alleen denk ik dat ze gebouwd werden bij De Groot in Bergen op Zoom. Van de bus van De Muynck weten we dat in ieder geval zeker.
Datum afgifte
11-1942
Eigenaar
Muynck & Zonen, firma Wed J de / BADO
Adres / woonplaats
Oostsingel 23 Borssele
Beroep
busonderneming
Type en merk
Opel 183 / de Groot 30-p bus '37 (42-46)
Opmerkingen
chassisnr. BR9V3237, motornr. 37BR1472, Bus 3.
Datum afgifte
1-10-1946
Eigenaar
AMZ / De Muynck
Adres / woonplaats
Oostsingel 23 Borssele
Beroep
busonderneming
Type en merk
Opel 183 / de Groot 30-p bus '37 (46-51)
Opmerkingen
Chassisnr. BR9V3237, motornr. 37BR1472. Bus 23. In dienst tot 8-2-1951. Dat jaar gesloopt.
 
Datum afgifte
21-5-1951
Eigenaar
AMZ / de Muynck
Adres / woonplaats
Oostsingel 23 Borssele
Beroep
busonderneming
Type en merk
Bedford OLBD / Domburg 30/9-p bus '46 (51-58)
Opmerkingen
Bus 21. Chassisnr. OLBD58-11548. Overgenomen van GEBRU Utrecht, carr. aangepast bij firma Domburg, werd NB-04-51. Ging 22-9-1958 naar Resbureau Zelca als woonwagen. KSB: In 1951 nam AMZ-De Muynck drie Bedfords OLBD over van het gemeentelijk vervoerbedrijf van Utrecht (GEBRU), n.l. de 11, de 13 en de 14, die bij de AMZ in dienst werden gesteld onder de respectieve nummers 21 (K-4853, werd NB-04-51), 27 (K-7495, werd NB-28-28) en 82 (K-17563, werd NB-28-55). Daarvan hadden de 13 en de 14 een carr. van Hoogeveen. Maar van Utrecht gingen ze eerst naar Domburg en daar werden de carrosserie├źn aangepast voor gebruik door de AMZ. Het waren van origine stadswagens met een extra uitstapdeur en die werd verwijderd. Verder zou het front ook zijn aangepast. De GEBRU 11 (AMZ 21) had van oorsprong een carr van Den Oudsten & Domburg uit 1937/'38, afkomstg van een vooroorlogse GEBRU-bus, die na de oorlog op een Bedford-chassis 1946 was geplaatst. Ook deze zou door Domburg alleen zijn aangepast. Het feit dat ze van Utrecht via Domburg (de carrosseriefabriek dus, niet de plaats) naar de AMZ gingen is de oorzaak van de foutieve interpretatie dat ze daar een nieuwe carrosserie kregen, terwijl het dus alleen om een aanpassing ging.
Datum afgifte
1-6-1952
Eigenaar
AMZ / De Muynck
Adres / woonplaats
Oostsingel 23 Borssele
Beroep
busonderneming
Type en merk
DAF TB160 / Verheul 40 of 44-p bus '52 (52-55)
Opmerkingen
Bus 83, werd NB-21-43. Ging 14-11-1955 naar Koopmans. Chassisnr. BD50-2705, met een Perkins motor. Volgens de ADV is het DAF chassistype: BD52-P.
+ Extra informatie doorgeven